zondag 8 maart 2009

solo vliegen!

Afgelopen donderdag was het dan zo ver: ik mocht in mijn eentje, zonder instructeur, vliegen!
Nadat ik eerst twee circuitjes met m'n instructeur had gevlogen mocht ik dan echt alleen. En wat was dat gaaf! Op 1 of andere manier ook totaal niet eng, wat je misschien van tevoren wel zou denken. Nadat ik weer geland was werd volgens de kls traditie mijn das afgeknipt en werd ik met uniform en al het zwembad ingegooid. Heel vet als je hier toch zo'n dik jaar naar uitgekeken hebt!

Toen gister weer een vlucht met instructeur. Deze keer naar een ander vliegveld waar ik nu ook een endorsement voor heb gekregen. (dat houdt in dat ik mag landen als ik solo vlieg). Toen we daar geland waren zagen we er allemaal Harriërs staan (van die luchtmacht vliegapparaten die ook verticaal op kunnen stijgen), en andere US Navy kisten. Het bleek dus dat die daar elke zaterdag komen oefenen. En trouwens, voor de filmkenners: De film "The Kingdom", die film over Israël en de Palestijnen, is daar opgenomen. In de film is het vliegveld in Israel, maar waarom zou je zoiets in Israël filmen als het ook gewoon in Phoenix kan?

Na het vliegen zag ik op de planning dat ik voor zondagochtend (vandaag) alweer ingepland was voor de volgende vlucht. En ook een hele mooie: 1,5 uur in je eentje vliegen, en je bepaalt lekker zelf waar je heengaat en wat je doet. Natuurlijk staat er wel in je syllabus wat er allemaal geoefend moet worden maar uiteindelijk kan je dat lekker zelf bepalen!
Wat heb ik genoten vanochtend in het vliegtuigje! Met zonsopkomst tussen de bergen en woestijn door, geen zeurende instructeur naast je maar alleen maar jijzelf en het vliegtuigje.
Echt helemaal super, dan besef je toch wel weer dat je daar zo hard voor werkt. En dat het ook zeker allemaal de moeite waard is!

Na het vliegen ben ik met 3 andere klasgenoten naar de Scottsdale fashion mall geweest. Een van de rijkere buurten van Phoenix. De fashion mall is een giga overdekt winkelcentrum met allemaal mooie dingen, vanzelfsprekend dat je dan weer met een aantal tassen naar buiten komt... Zowel op de heen- als terugweg weer mijn ogen uitgekeken naar alle Rolls Royces (met chromen spinnende velgen en geblindeerde ramen), Corvettes, vrouwen van 80 die eruit proberen te zien als 30 enzovoort enzovoort.

Nu heb ik net gekeken en ben ik morgen vrij, dus vanavond even tijd om weekend te vieren. (dat heb je hier ook op de meest vreemde dagen, woensdag en donderdag weekend hebben komt bijvoorbeeld ook voor) Binnenkort ga ik met mijn computerkunsten proberen mijn solofilm te monteren en als die klaar is zet ik hem op m'n blog!

liefs en groetjes,

Kornelis

1 opmerking:

  1. Heej Kornelis,

    Erg leuk om je ontwikkelingen zo te volgen! Ik ben een trouwe lezer van je blog!;)Gefeliciteerd met je solo, echt super vet!!! Ik wacht het filmpje af! Hier zijn we over 2 weken klaar, dan 18 mei kom ik jou kant op! Tot dan!

    Groetjes Pieter

    BeantwoordenVerwijderen