donderdag 19 maart 2009

San Diego!

Hallo allemaal!
Hier weer even een update vanuit Phoenix. Heb heel veel gedaan afgelopen dagen. Maar laat ik beginnen bij afgelopen zaterdag.
Ik stond niet op het rooster maar omdat er plek genoeg was ben ik op goed geluk richting het vliegveld gegaan om te vragen of ik misschien mijn solovlucht kon maken. Dat kon en rond 8 uur hing ik in de lucht. Dit alles om de reden dat ik met nog 3 andere klasgenoten een roadtrip naar San Diego wilde maken!

Ik stond voor zondag en maandag niet op het rooster dus nadat ik weer geland was zijn we die middag vertrokken. De rit zelf was al helemaal super, door de woestijn en de bergen om uiteindelijk bij het strand aan de westkust van de USA uit te komen.

We kwamen vrij laat aan en moesten toen nog opzoek naar een hotel. We hadden niks van tevoren gepland dus het was nog maar afwachten of het überhaupt ging lukken in verband met spring break…
Maar dat kwam gelukkig helemaal goed! Toen we toevallig langs het Hyatt hotel reden (een luxe 5 sterren hotel) kwam Alexander (1 van m’n klasgenoten) op het geniale idee om maar gewoon even te vragen hoe duur het was voor 2 nachten en of ze misschien ook airline discount hadden. Dat bleek zo te zijn en na even overleggen besloten we het aanbod aan te nemen. Als je er toch bent, dan maar meteen goed toch?
Volgende dag redelijk vroeg opgestaan om de stad de bekijken. Vergeleken met Phoenix is San Diego echt een onwijs gezellige stad! Voor de verandering eens straten met bochten erin en allemaal leuke barretjes en huizen. En natuurlijk het strand! Die avond hebben we vanaf de pier de mooie zonsondergang gezien en zijn we na het eten nog even het bubbelbad ingegaan bij het hotel.
Achteraf was het enige minpunt van de trip dat we ’s avonds nergens een bar of club binnenmochten omdat we natuurlijk nog geen 21 zijn. Maar verder was het helemaal super. Toen we maandagavond weer in Phoenix aankwamen bleek ik de volgende ochtend weer te moeten vliegen dus was het meteen weer hard aan het werk. Ik had die volgende dag namelijk mijn eerste navigatievlucht en het kost redelijk veel tijd om zo’n vlucht voor te bereiden.
Toen we net thuis waren kreeg ik te horen dat ik achter een ander klasgenootje met dezelfde instructeur was ingepland. En dat is onwijs mooi want dan kan je de vluchten samenvoegen en veel verder weg! M’n klasgenoot kan dan bijvoorbeeld de heenweg vliegen en ik de terugweg. We besloten om naar de sneeuw te gaan in Flagstaff, een wintersport dorpje niet ver van de Grand Canyon. Hij zou heen vliegen en ik terug. Na heel wat voorbereidingswerk en een nacht van 5 uur gingen we dan op weg!
Het was echt onwijs gaaf! Halverwege nog wat landingen gemaakt op een vliegveld bovenop een berg. Hele nieuwe ervaring en toch ook nog wel spannend! (zie foto rechts,
kale stukje in t midden is de runway voor de iets slechtziende mensen;))
Toen we aankwamen op Flagstaff hebben we wat geluncht om daarna weer terug te gaan naar Phoenix. Echt een hele vette vlucht gehad en weer een aantal ervaringen rijker. Nu ik dit zit te typen heb ik ook alweer de daaropvolgende 2 solovluchten gehad en ga ik me zo voorbereiden voor een nieuwe navigatievlucht van morgen. Lekker druk dus en als het een beetje mee zit mag ik dinsdag m’n 24 check vliegen. (vlucht 24 is weer een nieuwe check).
Ik laat natuurlijk weten hoe het is gegaan dus jullie horen van me!
X en groetjes uit Phoenix,
Kornelis de Haan

3 opmerkingen:

  1. He Kornie,

    Als ik het zo allemaal lees heb je het behoorlijk naar je zin!! Als je zo door gaat wanneer ga je dan naar huis? Geniet in ieder geval nog goed van alles want voor je het weet zit je weer in het kikkerlandje!!

    Liefs en kus Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. erg leuk allemaal korrie borrie
    kus op je mega lus

    jorran muller
    groningen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. erg leuk korrie van onder grote snorrie

    kus op je enorme mega lus

    jorran muller
    groningen

    BeantwoordenVerwijderen